Mirjam (13 jaar) las het boek Ottilie en de drochtenjagers, dit is deel 1 van een serie. ‘Het boek gaat over Ottilie en haar broertje Wallie. De laatste tijd worden in de plaats Oskeller jongens rond de 12 jaar ontvoerd. Na een tijdje Wallie ook en hij was maar 1 jaar. Ottilie zocht en zocht en vond uiteindelijk kooien met jongens. Ze knipte haar haar af en veranderde haar naam in Ot. Ze werden door volwassen mannen naar de Engte gebracht: een gebied in Oskeller. Ze vond Wallie en wilde weg, maar ze kwam er achter dat buiten de hekken van de Engte gekke dodelijke wezen waren: Drochten. Al was je maar een klein beetje in de buurt, het leven verliet je lichaam langzaam. En alleen kinderen onder de 18 jaar kunnen ze doden, daarom werden er dus jongens ontvoerd. Ze werden goed behandeld door Slovies: meisjes die hun leven wilden verbeteren. Ze besloten even te blijven, want daarbuiten maakte ze geen kans. Ze werden getraind door die volwassen mannen die hen hadden ontvoerd en ze leerden met wapens omgaan en leerden meer en meer over Drochten: de verschillende Drochten en hoeveel punten je kreeg als er een doodde. Er was een scorelijst met alle jagers en de punten. Hoe groter de Drocht, hoe meer punten. Maar het is heel gevaarlijk, je kunt Drochten alleen doden in het hart of door de ogen. Maar het is heel gevaarlijk, je kunt Drochten alleen doden in het hart of door de ogen. Maar Drochten willen jou ook doden. Gaan ze ooit overleven of ontsnappen? Lees het maar!

Ik vind het een superleuk en spannend boek. Veel details en heel meeslepend. Ik vond het best jammer toen ik het boek uit had. Ik zou het boek aanraden aan jongens en meisjes vanaf 10 jaar. Het boek gaat natuurlijk over Drochten doden en dat die Drochten ook iedereen kunnen doden. In het boek wordt er echt een kind gedood met best veel details dat de drocht uit het hart kruipt enzo, dus wie dat leest moet daar wel een beetje tegen kunnen.’